Kunstroute 2015

Het is dit jaar alweer de 20ste editie van onze Kunstroute. Net zoals vorig jaar is de route rond Markelo zo uitgezet, dat het voor jullie mogelijk is om deze fietsend, wandelend of met bijvoorbeeld de auto te kunnen bekijken.

De Kunstroute heeft dit jaar een lengte van 20 km, met als start- en eindpunt het ‘Cultureel Centrum Het Beaufort’ in Markelo. In de route zijn 28 kunstwerken geplaatst van onze lokale kunstenaars, amateurkunstenaars en basisschoolleerlingen.

We hebben onze kunstenaars dit jaar de opdracht gegeven na te denken over het thema: ‘Het jaar van…’ Een thema wat prachtige resultaten heeft opgeleverd. De route laat een diversiteit aan kunstwerken zien, met zowel bijzondere, grappige als verbluffende resultaten…

Door het afwisselende Markelose landschap baant de route zich een weg langs bossen, heuvels en water. Uiteraard zijn er weer een aantal plaatsen waar je heerlijk kunt bijkomen en genieten van deze landelijke sfeer. Dit jaar zijn onder andere ‘t Wapen van Markelo, De Noaber, Herberg De Pot, Zorgboerderij Alldrik & rustpunten opgenomen in onze Kunstroute.

De Kunststichting Markelo hoopt ook dit jaar een mooie mix van kunst, natuur en recreatie gebundeld te hebben in de Kunstroute 2015. Laat ons weten wat je van de Kunstroute of onze andere activiteiten vindt.

kunstroute-2015-ksm-kunststichting-markelo-twente-Francien in `t Veld

(Francien in `t Veld – Het jaar van de kleinkinderen Aagje en Eekje)

Om te noteren:

• Wanneer: 3 juli – 25 oktober 2015