kunststichting-markelo-ksm-kunstroute-2016-opening-14

Wanneer zijn de resultaten te bewonderen?

In de maanden juli, augustus, september en oktober is de Kunstroute 2016 de te bezichtigen op de fiets, auto of lopend. Deze route zal een lengte van rond de 21 km hebben, waarbij een fraai landschap en verrassende schilderijen en ruimtelijke kunstwerken elkaar afwisselen.

Verkooppunten route

Deze editie zal net als vorig jaar, zowel op de fiets als met de auto of lopend te bekijken zijn. We hopen dit jaar weer op een diversiteit aan kunstwerken, zowel schilderijen als ruimtelijke beelden. De route zal op verschillende verkooppunten verkrijgbaar zijn, onder andere bij:

Basisschoolproject: ‘Industrieël’

Alle basisscholen krijgen de kans om mee te doen aan de kunstroute en worden door ons uitgenodigd. De basisscholen ontvangen een lesbrief voor de Kunstroute om zo houvast te hebben en hun ideeën vorm te geven. We hopen dan ook dit jaar prachtige (ruimtelijke) werken van alle basisscholen in de kunstroute op te mogen nemen…

De deelnemende scholen zijn Openbare Basisschool De Zwaluw, Basisschool De Welp, Openbare basisschool de Brookschole, Openbare Daltonschool Elserike en Openbare Basisschool Stokkum.

De leerlingen worden door de Kunststichting Markelo een halve dag begeleid, om zo de eerste aanzet te geven voor het te maken kunstwerk voor de Kunstroute. Hierbij ligt de nadruk op de creatieve inbreng van de kinderen van groep 4 tot en met 8. Het thema voor de Kunstroute is dit jaar: ‘Industrieel’

• Datum: voor eind mei
  • Aanvang: in overleg met de deelnemende scholen
  • Lokatie: diverse schoollocaties

Wil je meer informatie over het basisschoolproject? Stel je vraag via onderstaand contactformulier.